+48 603 646 386 KONTAKT@EWELINAPISZE.PL

Copywriting można nazwać nową dziedziną która z dnia na dzień staje się głównym obiektem zainteresowania nie tylko młodych ale również starszych Internautów, chcących działać w obszarze internetowym. Co sprawia, że tak wielu z nas – użytkowników Internetu fascynuje się tą formą zarobku?

Banalne zajęcie

Potocznie uważa się, że każdy, kto potrafi czytać jest w stanie również stworzyć tekst. Idąc tym tokiem rozumowania wielu próbuje swoich sił w copywritingu. Kusi on ludzi łatwym zajęciem. Jednak osoby, które mają za sobą kilkaset zaakceptowanych tekstów zdają sobie doskonale sprawę z tego, jak niezwykle trudne jest stworzenie artykułu spełniającego nie tylko oczekiwania klientów ale również innych czytelników.

Sam jesteś sobie szefem

Ten argument w porównaniu do wcześniejszego jest zgodny z prawdą, pod warunkiem, że nie zdecydujemy się na etat. Freelancerzy sami decydują o godzinach pracy. Jednak są odpowiedzialni za szukanie potencjalnych klientów, zainteresowanych ich usługami. Nie jest to proste zadanie ale daje poczucie kontroli nad własną karierą zawodową.

Prosty zarobek

Laicy są przekonani, że zawód copywritera gwarantuje zdobycie pieniędzy w bardzo krótkim czasie. Jednak to nie do końca jest prawda. Obecny rynek posiada więcej copywriterów od potencjalnych klientów. Skutkuje to zaniżonymi stawkami, które oferują głównie początkujący copywriterzy. Wobec takiej sytuacji specjaliści, obecni na rynku od kilku lat maja marne szanse na szybkie zdobycie zlecenia. Klienci bowiem, bardzo często nawiązują współprace z tymi, którzy zaoferują najmniej.

Praca bez stresu

Kolejny argument, który nie sprawdza się w praktyce. Copywriter powinien nastawić się na liczne frustracje. Brak wpłaty przez klienta, zaniżone stawki, niejasny briefing klienta – to tylko kilka sytuacji, z którymi zmaga się każdy specjalista.

Moja ścieżka do copywritingu

Bardzo długo szukałam swojej drogi, która pozwoliłaby mi na rozwój kariery zawodowej oraz samodoskonalenia. Skończyłam studia oraz wiele szkoleń z różnych dziedzin. Każda nabyta przeze mnie wiedza przybliżała mnie do perfekcjonizmu. Jednak nie dawała mi ona satysfakcji. Należę do osób, które nie znoszą porażki. Mam tylko jedno marzenie – chcę, by to czym zajmuję się zawodowo było idealnie dopracowane. Nie uznaje żadnych błędów. Do każdego powierzonego zadania podchodzę bardzo poważnie.
Zaangażowanie w powierzoną pracę sprawiało, że czasami opadałam z sił. Nadmierna perfekcyjność oraz chęć samodoskonalenia powodowały to, że nie mogłam znaleźć jednej ścieżki, która dawałby mi pieniądze oraz szczęście.
W pewnym momencie pomyślałam o czymś, o czym jako dziecko skrycie marzyłam. Jako mała dziewczynka wyobrażałam sobie siebie jako pisarkę. Przypomniałam sobie to uczucie zadowolenia, gdy już jako nastolatka próbowała tworzyć jakieś opowiadania.
Pisanie książek w tamtej chwili wydawało mi się czymś atrakcyjnym. Zmieniłam jednak zdanie, gdy zdałam sobie sprawę z tego, jak mały odsetek Polaków kupuje książki. W obecnych czasach pełną dominację przejął Internet – to tutaj nawiązujemy znajomości, czytamy artykuły oraz promujemy swoją działalność. W pewnym momencie zapaliła mi się żarówka. Zarejestrowałam się na kilku portalach przeznaczonych dla copywriterów. Właśnie tam początkowo szukałam zleceń. Nie znałam jednak niezbędnej teorii dotyczącej pracy w Internecie. Postanowiłam poświęcić swój czas na zgłębianie niezbędnej wiedzy. Ukończyłam kurs marketingu internetowego. Ta wiedza jednak mi nie wystarczyła. Potrzebowałam czegoś, co sprawi, że moje teksty zainteresują więcej odbiorców. Portale obfitowały w ogłoszenia ale chciałam czegoś więcej. Musiałam pozyskać Klientów indywidualnych, którzy zapewniliby mi stałe zlecenia. Potrzebowałam więcej teorii na temat nowej branży, w której chciałam się rozwijać. Tak jak w przypadku innych dziedzin również na temat copywritingu napisano wiele przydatnych podręczników. Rozpoczęłam proces nauki, dzięki którym mogę nazwać się specjalistką.

Piszę, bo jestem w tym dobra

To jedyny, a zarazem najważniejszy powód, dla którego zaczęłam tworzyć teksty marketingowe. Tworzę unikatowe treści, które zachęcają Internautów do aktywności. Przed rozpoczęciem każdego projektu zbieram szczegółowe informacje od klienta oraz co najważniejsze robię dokładny research. Dbam o sprawną komunikację z klientem, bo wiem, że taki kontakt umożliwia owocną współpracę. Nie ma dla mnie rzeczy niemożliwych. Pisanie jest moją pasją, która przychodzi mi z łatwością. Zaufaj mi, a razem poprowadzimy Twój biznes w odpowiednim kierunku.